Czy LinkedIn sprzedaje?

LinkedIn, Social Selling, Social Calling – to nowe, wydaje się bardzo popularne obecnie hasła w Polskiej części LinkedIn’a.
LinkedIn urasta do rangi magicznego narzędzia, remedium na kłopoty działów sprzedaży i marketingu.

Czy tak jest? Czy LinkedIn sprzedaje?

To pytania, które bardzo często zadają mi moi potencjalni klienci, szczególnie gdy proponuję generowanie leadów właśnie przez LinkedIn. Leadów a w zasadzie szans sprzedażowych, bo lead leadowi nie równy a my skupiamy się na dostarczeniu realnych szans sprzedażowych.

Nie, sam LinkedIn nie sprzedaje.
Nie, LinkedIn nie jest świętym graalem sprzedaży, nie czyni cudów.

…ale…

LinkedIn jest bardzo dobrym kanałem do nawiązania relacji z osobami, do których dział sprzedaży nie dotrze przez telefon (cold call).
LinkedIn pozwala też budować markę – dokładnie na oczach potencjalnych klientów (o ile masz ich w swojej sieci kontaktów).
… a to doskonały początek do pozyskania leada i później sprzedaży…

Jeżeli więc oczekujesz cudu albo jeszcze gorzej – sprzedaży tu i teraz – to LinkedIn tym cudem nie jest.
Zresztą, LinkedIn nie pomoże nikomu, kto oczekuje sukcesu w sprzedaży „tu i teraz, JUŻ!!!”

Proces sprzedaży, szczególnie proces sprzedaży w relacji B2B, to proces wymagający czasu.
Owszem, w prowadzonych przez Nas działaniach generowania leadów na LinkedIn, w każdej praktycznie kampanii zdarzały się sprzedaże „tu i teraz”.
To jednak bardziej wyjątki potwierdzające regułę. Regułę mówiącą o tym, że nad większością leadów trzeba popracować, przekonać do siebie – bo jednak moim osobistym zdaniem, sprzedaż B2B coraz bardziej zmierza do relacji H2H (human to human) – a to jak wiemy, wymaga czasu.
Najskuteczniejsi sprzedawcy rozumieją to i równolegle stosują tzw. lead nurturing czyli ogrzewanie leada, utrzymywanie z nim relacji, pogłębianie jej – po to by w odpowiednim momencie to Twój produkt lub usługa była pierwszym wyborem.
Stąd chyba zwykło się mówić, że prowadzenie biznesu to maraton a nie sprint.

Czy zatem powinieneś prowadzić działania na LinkedIn?
Działania #LeadGeneration czy szerzej patrząc #SocialSelling?

Zdecydowanie tak. Nie uciekniesz od tego. Prawdopodobnie Twoja konkurencja już to robi.
W ciągu ostatniego roku, prowadziliśmy działania dla kilkunastu branż, głównie tych, które już teraz czują, że nie stać ich na bagatelizowanie potencjału jaki niesie LinkedIn.

Z jakim skutkiem… pewnie ciśnie Ci się teraz na usta 🙂
Średnio w cyklach dwumiesięcznych dostarczamy klientom 26-27 realnych szans sprzedażowych z działań tylko na LinkedIn.
Oczywiście są kampanie, które generują większą liczbę leadów, są też kampanie z gorszym wynikiem.
Sami sobie, generujemy średnio 96 leadów w miesiącu – aktywnie działając na swoich profilach.

Czy to dużo, czy mało?
Zwykle dowozimy założone cele, dostosowując działania tak by były jak najbardziej skuteczne.
Ostateczna ocena zależy od wielu czynników m.in. od marży jaką masz na produkcie lub usłudze, od konwersji leada na sprzedaż w Twoim dziale handlowym ale także od podejścia do biznesu. To jednak temat na osobną dyskusję.

Konkludując – LinkedIn może być kolejnym naprawdę dobrym narzędziem wspierającym Twój biznes…
Odpowiednio poprowadzone działania, napędzą Twój lejek sprzedażowy.
Jak ze wszystkim jednak – słowa klucze to „odpowiednie”, „systematyczne”, „z umiarem” i „z głową”.

… a jeżeli masz pytania, chciałbyś porozmawiać na ten temat, chciałbyś zlecić nam dostarczanie leadów via LinkedIn, chciałbyś byśmy pomogli zbudować Twoją markę na LinkedIn… po prostu napisz do mnie: jstepkowski@klinika-sprzedazy.pl


zdjecie

Jarosław Stępkowski

WWW: www.klinika-sprzedazy.pl
MAIL:  jstepkowski@klinika-sprzedazy.pl
FACEBOOK: www.facebook.com/jstepkowski
LINKEDIN: www.linkedin.com/in/jaroslawstepkowski


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *